De indata ce World Wide Web (w.w.w.) a inceput sa se extinda la inceputul anilor ’90, a aparut si o prima problema: localizarea conținutului pe web.
Inainte de aparitia motoarelor de cautare precum Google, Yahoo si Bing, directoarele web au fost una dintre solutiile create pentru gasirea informațiilor corecte.

Primul director web inregistrat a fost creat în 1992 de tatăl internetului, Tim Berners-Lee.
Acesta era o listă simplă de servere, care a pus bazele inovativelor Directorare de Afaceri Online din zilele noastre.
In perioada 1995-2000 s-a inregistrat o crestere exponentiala a numarului de site-uri web. Acest lucru a pus tensiune pe directoarele web si oamenii au inceput sa caute optiuni automate pentru localizarea informatiilor.
In 1999, o data cu aparitia Google, motoarele de cautare au inceput să ofere o alternativa la directoarele web.

Aceasta perioda coincide si cu aparitia Directoarele de Afaceri Online, care joaca un rol important in furnizarea de informatii de incredere.
Directoarele de Afaceri se diferentiaza de motoarele de cautare, prin verificarea de catre oameni si adaugarea manuala a afacerilor in Directoare.
Acest avantaj le va recomanda intotdeauna ca fiind prima alegere pentru cei care cauta informatii verificate si de incredere. Acestea pot fi esentiale pentru unele companii mici locale, deoarece pot fi singura sursa in care afacerea isi poate publica produsle si serviciile oferite, precum si datele de contact pentru clienti. Multe dintre aceste directoare dispun de bugete de marketing pentru a directiona traficul dar se descurca bine si in cautarile organice.